Es profesor de Historia del Arte en la University of California San Diego y es autor de multiplicidad de textos: Modernism Relocated (Allen & Unwin, 1995), Invisible Colours: A Visual History of Titles (Yale UP, 1997), Art After Appropriation (Routledge, 2001), Guillaume Bijl (JRP|Ringier, 2016) y Past Realization: Essays on Contemporary European Art (Sternberg, 2016), el primer volumen de su colección de escritos.
Fue co-autor de Dada and Surrealist Word Image (MIT, 1987), Mike Kelley (Phaidon, 1999), y Kwang-Young Chung (Rizzoli, 2014), y editó Rethinking Borders (1996), Institutional Critique and After (2006), The Aesthetics of Risk (2008), Black Sphinx: On the Comedic in Modern Art (2010), así como escritos de Mike Kelley: Foul Perfection: Essays and Criticism (2003); Minor Histories (2004); Mike Kelley: Interviews, Conversations, and Chit-Chat, 1988-2004 (2005).
En el Museo Amparo, John Welchman fue curador de la exposición Yoshua Okón. Colateral (2018).
Actualizado: 23 de marzo de 2023